SZYBKI KONTAKT

GODZINY PRACY

Poniedziałek - Piątek
7:30 - 15:30
Kolonia w Murzasichlu - dzień 8.
17/07/2018

Pogoda dziś u nas taka jak wszędzie - pada, pada, pada....

Niekorzystna aura nie zniechęciła nas jednak do wyprawy w góry. Prognozy na najbliższe dni nie są zbyt optymistyczne, uznaliśmy więc, że nie ma co odkładać naszej zaplanowanej wycieczki i  po śniadaniu wyruszyliśmy do Zakopanego, gdzie spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem, panem Michałem, a następnie pojechaliśmy do Doliny Kościeliskiej. Jest to druga co do wielkości dolina po polskiej stronie Tatr, o jej popularności decydują malownicze krajobrazy rozciągające się praktycznie od samego początku drogi. Zanim wyruszyliśmy na spacer doliną z Kir, zakupiliśmy na straganie przy parkingu peleryny przeciwdeszczowe, bo niestety deszcz nieustająco siąpił.
Przeszliśmy w sumie 6 km, zatrzymując się między innymi przy bacówce, gdzie dzieci posilały się oscypkami.
Prawdziwym wyzwaniem dla naszych kolonistów okazała się Jaskinia Mroźna, do której weszliśmy. Ma ona długość 571 metrów i jest jedyną oświetloną jaskinią w polskich Tatrach. Żeby dotrzeć do jej wylotu,  trzeba pokonać dość strome podejście sięgające około 120 metrów. Przejście przez jaskinię dostarczyło nam wielu emocji:)

Nie szkodzi, że na obiad dotarliśmy dopiero o 16:00, w dodatku cali ubłoceni i zmoknięci. Za to przez chwilę poczuliśmy się jak prawdziwi zdobywcy Tatr:)

Po obiedzie koloniści wypoczywali po trudach wędrówek  górskich, był to też czas, kiedy z pomocą wychowawczyń i kilku suszarek do włosów reanimowaliśmy nasze obuwie  i ubrania.

Po raz kolejny okazało się jednak, że nasi podopieczni mają błyskawiczny czas regeneracji sił, bo po kolacji domagali się wyjścia na dwór. Wybraliśmy się więc jeszcze na wieczorny spacer po Murzasichlu.

Dzieje się!

Chcesz poznać "Piątkę"? Obejrzyj nasz film!
Zobacz galerię archiwalnych zdjęć Szkoły!