2007/2008 - Koło matematyczne dla klas V - p. E. Wójcik

W roku szkolnym 2007/2008 koło matematyczne prowadzone przeze mnie skierowane jest do uczniów klas piątych interesujących się matematyką oraz pragnących podszerzyć swoją wiedzę i umiejętności. Zajęcia odbywają się w czwartki od 8.00 do 8.45 i uczęszcza na nie dwunastu uczniów:

  1. Sobieszek Karolina - kl. V b
  2. Krawczyk Mateusz - kl. V b
  3. Deręgowski Piotr - kl. V c
  4. Bartołowicz Angelika - kl. Vd
  5. Bednarek Joanna - kl. V d
  6. Jasińska Magdalena - kl. V d
  7. Kałka Aleksandra - kl. V d
  8. Kaszyńska Paulina - kl. V d
  9. Pachucy Karolina - kl. V d
  10. Spalik Mateusz - kl. V d
  11. Szyc Izabela - kl. V d
  12. Stefanowska Aneta - kl. V b


CELE KOŁA:

  • rozbudzanie i kształcenie zainteresowań matematycznych,
  • rozwijanie uzdolnień,
  • aktywizowanie ucznia, zachęcanie do przejawiania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów,
  • rozwijanie umiejętności poszukiwania różnych, nietypowych rozwiązań,
  • kształtowanie twórczego myślenia, przetwarzania, wykorzystania informacji matematycznej,
  • uczenie uważnego analizowania treści zadania i sposobu dochodzenia do poprawnego wyniku,
  • stosowanie symboli literowych i rysunków przy rozwiązywaniu zadań i problemów w sytuacjach codziennych,
  • wdrażanie do rozwiązywania różnych problemów praktycznych,
  • przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych,
  • kształtowanie zasady dobrej organizacji pracy, dyscypliny myślenia, staranności, krytycyzmu, uznawania racji popartych poprawnym rozumowaniem, tolerancji wobec innych.

ZADANIA KOŁA:


I. Rozwijanie myślenia:

  • rozwijanie pamięci oraz umiejętności myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania,
  • rozwijanie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem,
  • rozwijanie umiejętności interpretowania informacji,
  • rozijanie zdolności i zainteresowań matematycznych,
  • uczenie dostrzegania prawidłowości matematycznych w otaczającym świecie.


II. Rozwijanie osobowości:

  • kształtowanie pozytywnego nastwienia do podejmowania wysiłku intelektualnego oraz postawy dociekliwości,
  • wyrabianie systematyczności w pracy jako drogi do sukcesu,
  • rozwijanie umiejętności organizowania warsztatu pracy.

Na zajęciach koła staram się uświadomić dzieciom, że matematyka jest użyteczna i bardzo pomocna w rozwiązywaniu pewnych problemów, z którymi spotykamy się w życiu codziennym. W trakcie tych spotkań uczniowie poszerzają i pogłębiają swoją wiedzę i umiejętności w zakresie matematyki elementarnej. Rozwiązywane zadania wymagają nieszablonowego sposobu myślenia, co przydaje się w osiąganiu sukcesów w rozwiązywaniu trudnych problemów na konkursach matematycznych. Zadania te służą rozwijaniu cierpliwości, spostrzegawczości oraz umiejętności logicznego myślenia. Wymagają wytężenia uwagi, pewnego wysiłku umysłowego, pomysłowości i sprytu. Dla urozmaicenia zajęć rozwiązujemy także łamigłówki, co jest dobrym treningiem dla umysłu i przy okazji dobrą zabawą.



E. Wójcik
do góry