2006/2007 - Koło plastyczne - p. I. Malec

Koło plastyczne liczy 35 uczniów klas I - V.
Zajęcia odbywają się w każdy piątek przez dwie godziny.
 
Lista uczestników:
  1. Armijak Bartosz
  2. Ciura Damian
  3. Czarnecki Damian
  4. Duszyńska Klaudia
  5. Frączyk Bartosz
  6. Gągolewska Natalia
  7. Jó1wicka Karolina
  8. Kamiński Patryk
  9. Łasek Aleksandra
  10. Sadzyńska Natalia
  11. Markowski Konrad
  12. Trześniewska Ada
  13. Borzęcki Daniel
  14. Łukasz Aleksandra
  15. Kucharska Klaudia
  16. Kowalewska Karolina
  17. Kowalewska Eliza
  18. Gryszpanowicz Kamil
  19. Hartlep Natalia
  20. Kaszyńska Ewelina
  21. Kassjanowicz Ada
  22. Kopczyńska Klaudia
  23. Szwarc Patrycja
  24. Ogonowska Wiktoria
  25. Bartosiński Karol
  26. Rutkowska Paulina
  27. ?ybura Natalia
  28. Wierczyńska Barbara
  29. Stefanowska Aneta
  30. Ziemak Maciej
  31. Pająk Maciej
  32. Korzeniewska Sylwia
  33. Bielecki Michał
  34. Czarnecka Anna
  35. Gerasik Sebastian
Cele koła:
  1. Rozwijanie twórczości  plastycznej, myślenia, uwagi, spostrzegawczości, pamięci wzrokowej i wyobra1ni.
  2. Kształtowanie języka plastycznego i wypowiedzi plastycznej.
  3. Zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi.
  4. Obcowanie ze sztuką, dziełami słynnych artystów.
  5. Dostrzeganie, rozumienie, przeżywanie wartości wizualnych otaczającego świata.
  6. Dostarczanie dzieciom radości i przeżyć.
  7. Rozładowanie wewnętrznego napięcia oraz łagodzenie lęku dziecka.
  8. Zmiana niepożądanych zachowań (agresji) prowadzących  do większej otwartości i pogłębienia zaufania wobec innych ludzi.
  9. Redukcja niskiego poczucia warości i dostarczanie dziecku przekonania, że jest kimś ważnym i ma wpływ na to, co dzieje się dookoła.
  10. Rozwój zdolności manualnych, koordynacji wzrokowo - ruchowej.
 
Zasady prowadzenia zajęć:
 
  1. Wprowadzenie nowych ciekawych, oryginalnych zadań.
  2. Unikanie monotonności, aby dzieci mogły poznawać i przeżywać wciąż nowe treści artystyczne.
  3. Racjonalne planowanie, aby dzieci nie zniechęcały się do pracy, nie czuły się zmęczone, miały czaś na przemyślenia i przeżycia tego, co stanowi istote zajęć.
  4. Zajęcia całkowie odmienne od zajęć lekcyjnych tworzące dogodne warunki swobodnej ekspresji w różnych wypowiedziach plastycznych.
  5. Stworzenie ciepłej, przyjaznej atmosfery dla rozładowania dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi.
  6. Stworzenie róznorodnych technik, które usprawniają zdolonośći manualne i rozwój kordynacji wzrokowo- ruchowej.
 
Starałam się na początku zajęć dostosować tematy plastyczne do wymogów poszczególnych uczniów, zwłaszcza uczniów klas I jak: wydzieranki, malowanki, wycinanki, wyklejanki.

Stopniowo przechodzę do prac wymagających większych precyzji rąk jak: witraże, wydrapywanki, grafika itp.
 
Większość uczniów podejmuje różnorodne prace, które stara się samodzielnie rozplanować i dobrać technikę. 
Uczniowie w czasie zajęć sięgają do coraz to nowej tematyki wymagającej własnej inicjatywy i pomysłów. Tworzą całe ciągi tematyczne np. zwierzęta dziko żyjące w naszym i innych krajach. Doskonalą swoją wiedzę na właściwym rozplanowaniu pracy, właściwych proporcjach ludzi i zwierząt, stosowaniu barw ciepłych i zimnych, zastosowaniu światło
cienia, uzyskiwania różnorodnego kolorytu poprzez stosowanie róznych technik.
 
Uczniowie sięgają również do tematyki martwej natury czy studium postaci. Obcują z prawdziwą sztuką, poznają róznych artystów malarzy, rze1biarzy i ich słynne dzieła.
Prace kółkowiczów zamieszczane są na gazetkach ściennych. Stanowią stałą dekoracje szkoły. Uczniowie biorą udział w przygotowaniach róznych prac konkursowych, plakatów, okolicznościowych świąt, imprez szkolnych i wystaw. Są to prace nawiązujące do ochrony zdrowia, środowiska, świąteczne karty i stroiki, prace na rózne konkursy szkolne i pozaszkolne.
 
Uczniowie uczęszczający na koło plastyczne stali się wielką twórczą rodziną. Wzajemnie wspierają się, udzielają wskazówek, pomagają w wykonywaniu prac. Dążą do tego, aby ich prace znalazły się na wystawach, gazetkach ściennych, by mogły być podziwiane przez innych uczniów naszej szkoły, ich nauczycieli i rodziców.


I. Malec

Zobacz zdjęcia

do góry