"Wśród rozbitków na tajemniczej wyspie" - niecodzienna lekcja polskiego.

W ramach diagnozy umiejętności czytania ze zrozumieniem tekstu
w klasach piątych, w dniach 23 - 27 kwietnia mieliśmy możliwość miłego spędzenia czasu na bezludnej wyspie.
Na wyspie tej znale1li się: rozbitkowie z okrętu piratów z Karaibów, marynarze - stażyści odbywający rejs szkoleniowy, uczestnicy wycieczki
z biura podróży "Niezapominiana przygoda" i reprezentacja olimpijska Zimbabwe.
Przywitała nas Królowa Wyspy, która pełniąc na niej nieograniczoną władzę i określając siebie jako osobę niezwykle wielkoduszną, oświadczyła, że pozwoli wrócić do domu tylko jednej grupie - tej,  która najlepiej
i najszybciej wykona przygotowane przez nią zadania:
  1. Poszukiwanie skarbu - to pierwsze zadanie, w którym wszyscy mieli rozszyfrować dziwną instrukcję i na jej podstawie odnale1ć na mapie wyspę, na której ukryty jest skarb.
  2. Werbena lekarska - korzystając z informacji otrzymanych od czarownika z wyspy Kea należało podać Królowej wskazówki jak wyhodować tę leczniczą roślinę.
  3. Stary rybak Damos - ukrył się wśród wielu fotografii i na podstwie opisu postaci trzeba było wskazać właściwe zdjęcie rybaka.
  4. List w butelce - z fragmentu dziennika pokładowego wyłowionego z morza należało wywnioskowć i wpisać do CV dane autora tego tekstu.
     
Po wykonaniu wszystkich zadań Królowa Wyspy podliczyła punkty i grupa, która zdobyła ich najwięcej zgodnie z obietnicą otrzymywała bilety lotnicze do dowolnie wybranego kraju na świecie
Ponieważ wielkoduszność Krolowej okazała się ogromna, pozostałym rozbitkom pozwoliła ona na napisanie listu z prośbą o pomoc
i uwolnienie z tajemniczej wyspy. Listy zostały włożone do butelek
i wrzucone do morza.

Uczniowie klas V wykazali się ogromną pomysłowością, poczuciem humoru, niezwykłym zaangażowaniem w wykonywanie zadań, a przede wszystkim bardzo dobrze opanowali umiejętność czytania ze zrozumieniem tekstu.
Bardzo dziękuję Paniom: Małgorzacie Danilczyk i Agnieszce Rabiej
za przygotowanie wraz z uczniami swoich klas tak ciekawej i atrakcyjnej dla uczniów lekcji.
                                                                  
Na temat innej niż zwykle lekcji wypowiedzieli się również uczniowie:
 
Ania
"Lekcja bardzo mi się podobała, ponieważ mogłam poczuć się jak prawdziwy rozbitek na bezludnej wyspie. Dobrze pracowało mi się z moją grupą. Chciałabym, aby takie zajęcia były częsciej przeprowadzane."
 
Jakub Rydel:
"Lekcja mi się podobała, bo było dużo zabawy i rywalizacji. Było bardzo ciekawie i fantastycznie."
 
Maciek:
"Lekcja podobała mi się, ponieważ można było współpracowac ze sobą
w grupie."
 
Marcin P.:
"Lekcja podobała mi się ponieważ była zabawna i ciekawa. Można było chociaż raz zabawić się na języku polskim."
 
Magda:
"Lekcja mi się podobała, ponieważ było śmiesznie, zadania były proste, czułam się bardzo dobrze i wprowadziła mnie w miły nastrój."
 
Zuzia:
"Lekcja mi się podobała, ponieważ była to ciekawa forma zabawy. Chciałabym kiedyś to znowu powtórzyć. Było bardzo fajnie!"


Tekst: I. Boczkowska

Zobacz zdjęcia

do góry