Hospitacja diagnozująca nie taka straszna

 W dniu 22 marca p. Ewa Wójcik wraz z uczniami klasy VIc zaprosiła dyrekcję szkoły oraz nauczycieli innych przedmiotów na lekcję z matematyki, która dotyczyła podsumowania etapu nauczania z obliczeń procentowych. Tematem lekcji było "Zastosowanie obliczeń procentowych w praktyce". Wszystkich uczniów oraz zaproszonych gości przywitał bardzo poważnie wyglądający Profesor Procent (Przemek Kulesza), z którym ciekawy i pouczający wywiad na temat genezy pojęcia procentu i jego zastosowania przeprowadziła Marta Prus. Pan Procent został członkiem punktu konsultacyjnego koordynującego i nadzorującego pracę uczniów, którzy podzielili się na 5 grup:
- Biali, reprezentowali Supermarket "Rabatka"
- Fioletowi, proponowali sezonową obniżkę cen "Kupuj u nas to się opłaca"
- Różowi, reprezentowali sklep "Vatowiec"
- Zieloni, reprezentowali Bank "Milioner"
- ?ółci, w "Informatorze" przedstawili diagramy procentowe.
Wszystkie grupy przystąpiły do rywalizacji w rozwiązywaniu zadań z treścią dotyczących obliczeń procentowych takich jak:
- obliczanie ceny towaru z uwzględnieniem rabatu;
- obliczanie o ile procent obniżono cenę towaru;
- obliczanie cen z podatkiem VAT;
- obliczanie oprocentowania oszczędności i kredytów;
- odczytywanie i analizowanie diagramów.
Rywalizacja trzymała wszystkich w napięciu, ponieważ do końca nie było wiadomo, która grupa zwycięży. Pan Procent czuwał jednak nad emocjami rywalizujących grup i dla ich rozładowania ogłosił konkurs niespodziankę z nagrodami. Wygrała Grupa Fioletowych i w nagrodę wszyscy mogli uścisnąć zacną dłoń Pana Profesora. Na koniec lekcji wszyscy uczestnicy podsumowali swoje dokonania (obliczyli ilość zdobytych punktów i przeliczyli je na procenty) a także przeanalizowali w formie diagramów. Wyniki rywalizacji pokazały bardzo wysoki poziom wiedzy, a przede wszystkim umiejętności zastosowania wiedzy w praktyce wszystkich uczniów, którzy na pewno nie będą już mieli kłopotów z załatwianiem spraw w bankach, urzędach i przy robieniu zakupów. Uczniowie pokazali oprócz kompetencji przedmiotowych bardzo dobre opanowanie kompetencji kluczowych takich jak: współdziałanie w zespole, komunikowanie się w różnych sytuacjach, ponoszenie odpowiedzialności za pracę w grupie. Wszystkim zaproszonym gościom bardzo podobała się lekcja, ale swoje wrażenia niech najlepiej opiszą sami uczniowie.
  • Patryk:
    - Według mnie ta lekcja była bardzo ciekawa i pouczająca można było sobie poprzypominać najróżniejsze rzeczy. Choćby jak zamieniamy ułamki na procent czy odwrotnie. Ja nie mam nic przeciwko takim lekcjom, ponieważ moja grupa wygrała, według mnie powinno być więcej takich lekcji.
  • Przemek:
    - Ja jako prowadzący , obserwujący i oglądający zmagania grup uważam, że ta lekcja była bardzo ciekawa bardzo dużo było w niej rywalizacji i wymagało to "ruszenia głowy"
  • Michał:
    - Ta lekcja była do bani, bo nie zajęliśmy pierwszego miejsca.
  • Ewa:
    - Ja jako dziewczyna uważam, że lekcja była bardzo dobra. Byłam w grupie, która zwyciężyła, wszyscy sobie pomagaliśmy na tym polega przecież praca w grupie. Nie miałam nic przeciwko tej lekcji. Było śmiesznie, a na dodatek prowadzący był bardzo fajny.
  • Darek:
    -Wszystko było bardzo dobrze zorganizowane, a także Pan Procent był zabawny
  • Adam:
    - Lekcja była przeprowadzona bardzo dobrze jednak mam jedno ale, Pan Procent był niemiły przynajmniej dla mnie.

Zobacz zdjęcia

do góry