Pomoce multimedialne w SP5

Szybki rozwój technologii informatycznych stawia przed współczesną szkołą duże wyzwanie i konieczność dostosowania się do zmieniającej rzeczywistości. Tablica, kreda, podręcznik – choć nadal niezbędne – powoli zostają wypierane przez multimedialne pomoce dydaktyczne, łatwe w wykorzystaniu i atrakcyjne dla uczniów.

Piątka stara się dotrzymać kroku tym zmianom i już wiele lat temu rozpoczął się w niej proces cyfryzacji szkoły, poprzez sukcesywny zakup nowoczesnych środków dydaktycznych: komputerów, rzutników, projektorów, tablic interaktywnych oraz multimedialnych treści edukacyjnych.
Od 1 września 2011, czyli w ciągu obecnego roku szkolnego, Piątka wzbogaciła się aż  o 4 tablice multimedialne wraz z laptopami, projektorami. Tablice pozyskano od sponsorów oraz wydawnictw,  z którymi współpracuje szkoła (WSiP, Oxford).  Obecnie SP5  dysponuje 7 tablicami, umożliwiającymi skuteczną, interaktywną i wzbogaconą prezentację. Zajęcia  z użyciem tablic sprawiają, że uczniowie są bardziej zainteresowani lekcją, skupiają uwagę na zagadnieniu, nie muszą sporządzać notatek. Dzięki tablicom łatwiej wykorzystać  programy multimedialne, filmy, materiały dydaktyczne i Internet  poprzez możliwość  robienia notatek na stopklatkach i zapisywania ich w formie elektronicznej.  Są one niewątpliwie elementem, który uatrakcyjnia lekcje i jest w stanie skutecznie skupić uwagę uczniów.
Dzisiejsi uczniowie należą bowiem do pokolenia „Y” – Digital Natives (cyfrowi tubylcy), czyli osób, które urodziły sie i dorastały w otoczeniu technologii komputerowej - całe życie spędzają w otoczeniu komputerów, Internetu, gier wideo, telefonów komórkowych i innych zdobyczy techniki, tak charakterystycznych dla XXI wieku. Dyrekcja Piątki  stara się dostosować do zmieniającej się rzeczywistości oraz potrzeb dzieci. Oprócz zakupu niezbędnego sprzętu multimedialnego, co roku stwarza nauczycielom możliwość rozszerzania ich kompetencji i umiejętności na różnego rodzaju kursach związanych z obsługą komputerów, tablic i wszelkiego sprzętu multimedialnego.
Ostatnio udało się również otrzymać  pomoce multimedialne w ramach programu z funduszy europejskich -  pozwolą one na dalszą cyfryzację szkoły.
Wszystkie te działania nie tylko unowocześniają edukację, ale służą przede wszystkim  rozwijaniu kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania nowoczesnych technologii.  Uczniowie i nauczyciele, dzięki rozwojowi kompetencji cyfrowych, nabędą niezbędne kwalifikacje do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym.


 



A.R.
do góry