Podsumowanie działalności Samorządu w roku szkolnym 200/2009


W I i II semestrze roku szkolnego 2008/2009 Samorząd Uczniowski podjął następujące działania:

  1. We wrześniu przeprowadził wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego i ustalił skład rady.
  2. Uzupełnił wiadomości o szkolnych dokumentach: Statut szkoły, Plan wychowawczy, WSO, Program Wychowawczy i Profilaktyki, Regulamin Odznaki Szkoły, Deklarację Praw Człowieka, Regulamin zachowania na przerwach.
  3. W ramach Programu Wychowawczego i Profilaktyki Szkoły wziął udział w uroczystościach w Palmirach składając kwiaty na grobie patrona szkoły.
  4. Przygotował degustację owoców w ramach projektu ,,Wiem co jem” współpracując z Panią B. Surwiło.
  5. Opracował Kartę dotyczącą systematycznego noszenia mundurka (jednolitego stroju szkolnego).
  6. Przygotował uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej.
  7. W ramach Dnia zwierząt, realizując działania zawarte w Programie Wychowawczym i Profilaktyki Szkoły samorząd uczniowski przeprowadził zbiórkę karmy, misek, koców, legowisk dla zwierząt w schronisku w Józefowie. Wyjazd odbędzie się w lutym.
  8. Kolejnym działaniem w ramach tego programu w obszarze sercem Polak było wykonanie plakatów i przygotowanie wystawy poświęconej Janowi Pawłowi II pod hasłem „Jan Paweł II wychowawca młodych”. Przygotowano również informację przypominającą  te wydarzenia z roku 1979 i za pomocą radiowęzła przekazano ją społeczności szkolnej.
  9. Jeszcze innym działaniem było przygotowanie informacji na temat bezpiecznego poruszania się na przerwach jak również dbania o porządek w toaletach szkolnych.
  10. Samorząd Uczniowski kształtując w sobie odpowiedzialność za kraj i za tych, którzy polegli w obronie naszej Ojczyzny odbył wycieczkę na cmentarz w celu zapalenia zniczy i oddania hołdu i czci.
  11. Współpracując z Radą Rodziców przy pomocy Dyrekcji i Nauczycieli zorganizował i przeprowadził dyskotekę andrzejkową, z której dochód przeznaczył na pomoc dzieciom w Ośrodku dla Niewidomych w Laskach.
  12. Przygotowywał gazetki okolicznościowe, przeprowadzał wiele dyskusji na temat spokojnego, kulturalnego rozwiązywania konfliktów, sporów, wzajemnego pomagania sobie w trudnościach uczenia się.
  13. Nabywał umiejętność podsumowywania swoich działań dokonując autorefleksji.
  14. Kontynuuje wspieranie działań charytatywnych poprzez Adopcję na odległość w Ugandzie, Tanzanii i grupy przedszkolaków z Zambii.
  15. Kolejnym podjętym działaniem było wspieranie potrzebujących z naszego miasta przyłączając się do akcji Banku Żywności Kup coś dla nie siebie. Zorganizował zbiórkę żywności na terenie szkoły i przekazał artykuły spożywcze do Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Dworze Mazowieckim.
  16. Kultywował tradycje swojego kraju poprzez przygotowanie gazetki ściennej z okazji Świąt Bożego Narodzenia poszerzał zakres wiedzy dowiadując się za pomocą Internetu jak odbywa się to w innych krajach. Przygotował Jasełkę i zaprezentował ją dla pozostałych uczniów i Rodziców.
  17. Przeprowadził pogadankę na temat bezpiecznego spędzenia ferii zimowych.

W drugim semestrze roku szkolnego 2008/2009 uczniowie podjęli następujące działania:

W ramach projektu edukacyjnego uczniowie z SU przygotowali:

  1. Lekcje prezentacji-Nie wszystko muszę mieć, co chcę
  2. Informacje przez radiowęzeł.
  3. Wystawę informacyjną-Na ratunek dzieciom w Kongo.
  4. Wystawę prac plastycznych –Życie w Kongo.
  5. Konkurs plastyczny-Afrykańskie dzieci.
  6. Przedstawienie na temat sytuacji dzieci w Kongo.
  7. Zbiórkę pieniędzy.
  8. Dyskotekę na rzecz akcji humanitarnej.
  9. Gazetkę okolicznościową-Wieści z czarnego lądu.
  10. Sprzedaż materiałów misyjnych sprawozdanie i ewaluacje projektu.

Dzięki projektowi dzieci:

  • Pogłębiły wiadomości na temat Demokratycznej Republiki Kongo.
  • Zdobyły kolejne umiejętności podejmowania decyzji.
  • Uświadomiły sobie różnice kulturowe.
  • Odkryły potrzebę dzielenia się tym, co posiadają oraz wewnętrzne zadowolenie z trudu podjętego dla osiągnięcia celu.
  • Poznały piękno i bogactwo Kongo.
  • Odczuły satysfakcję ze zrealizowania projektu edukacyjnego.


Inne działania w II semestrze:

  1.  Przygotował powitanie pierwszego „Dnia Wiosny” w naszej szkole
  2. Przeprowadził konkurs na „Najpiękniejszą Marzannę” współpracując z Wychowawcami i Dyrekcją szkoły, która ufundowała nagrody dla wszystkich klas 0-VI.
  3. Przygotował wystawę prac na łączniku szkolnym i dyplomy dla poszczególnych klas.
  4. Uczestniczył i przygotował pożegnanie zimy współpracując konserwatorem i p. Pedagog oraz nadzorował rozstanie z marzannami poprzez spalenie ich w wyznaczonym miejscu w ogrodzie szkolonym. Towarzyszyło temu wspólne śpiewanie piosenek.
  5. Omawiał działania przeprowadzone w roku szkolnym 2008/2009
  6. Przekazał karmę do schroniska w Józefowie.
  7. Zorganizował i odbył wycieczkę samorządową do Belwederu oraz na kręgle. Wyjazd ten jeszcze bardziej scalił samorząd uczniowski. Wszyscy świetnie się zrelaksowaliśmy grając w kręgle. Był zasłużony wypoczynek po naszej wspólnej całorocznej pracy.
  8. Wspierał przygotowania dnia poświęconego czwartej rocznicy śmierci Jana Pawła II.
  9. Wykonywał gazetki okolicznościowe oraz okazjonalne np. Dzień Matki, Dzień Dziecka, Dzień Ojca oraz informujące o różnych uroczystościach szkolnych, państwowych.
  10. Odbył spotkanie z pielęgniarka szkolną na temat zdrowego odżywiania się i higieny osobistej.
  11. Przeprowadzał pogadanki dotyczące przyczyn zmęczenia dzieci oraz braku koncentracji, znużenia Rozmowy były bardzo pouczające, dostarczające wiele wiadomości. Wyciągnięte zostały konkretne wnioski mające za zadanie chronić dzieci przed podejmowaniem niezła siwych decyzji, które przekładają się na zmęczenie, znużenie przeszkadzające w prawidłowym funkcjonowaniu dziecka.
  12. Złożył propozycje do Programu Wychowawczego i Profilaktyki szkoły na rok szkolny 2009/2010.
  13. Przygotował scenki sytuacyjne ukazujące umiejętność panowania nad swoimi emocjami. Wiele było śmiechu, ale również i wiele ukazanej prawdy o swoim działaniu jakże często nieprzemyślanym.
  14. Przeprowadzane były pogadanki na temat, w jaki sposób upominać, aby nie ranić i nie poniżać
  15. Mając w grupie samorządu dzieci innych wyznań oraz uchodźców przebywających w naszym kraju rozmawiamy na ich temat z okazji Światowego Dnia Uchodźcy w ramach tolerancji i szacunku do mniejszości narodowych i religijnych w naszym kraju
  16. Przygotował informacje dotyczące przeprowadzenia kiermaszu używanych podręczników szkolnych na terenie szkoły.

Sumując pracę samorządu uczniowskiego w roku szkolnym 2008/2009 był to semestr bardzo pracowity, ale i owocny. Cały czas uczyliśmy się odpowiedzialności za kulturę słowa i podejmowane zadań. Uczniowie wkładają wiele pracy, czasu i zaangażowania w to, co robią i cieszą się z owoców swojej pracy. Z każdym rokiem podejmujemy nowe wyzwania nie zaniedbując przyjętych wcześniej. Taka praca dzieci na rzecz szkoły i innych może przynosić tylko chlubę i wielką radość.



K. Nowicka
do góry