Cele kształcenia

  • rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych,
  • rozwijanie uzdolnień,
  • aktywizowanie ucznia, zachęcanie do przejawiania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów,
  • rozwijanie umiejętności poszukiwania różnych, nietypowych rozwiązań,
  •  kształtowanie twórczego myślenia, odbierania, przetwarzania, wykorzystania informacji matematycznej,
  •  uczenie uważnego analizowania treści zadania i niekonwencjonalnego sposobu dochodzenia do poprawnego wyniku,
  • stosowanie symboli literowych i rysunków przy rozwiązywaniu zadań i problemów w sytuacjach codziennych,
  • wdrażanie do rozwiązywania różnych problemów praktycznych,
  • przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych,
  • kształtowanie zasad dobrej organizacji pracy, dyscypliny myślenia, staranności, krytycyzmu, uznawania racji popartych poprawnym rozumowaniem, tolerancji wobec innych.


E. Wójcik
do góry